محاسبه قیمت سفته سال 1401

سفته ، یک سند تجاری است که امضا کننده آن ، تعهد می نماید ، در تاریخ معینی ، مبلغ تعهد شده در آن را پرداخت نماید.

نحوه نوشتن سفته ، شرایطی دارد که این شرایط ، شامل  : درج نام و نام خانوادگی  امضا کننده  بعنوان تعهد کننده و گیرنده سفته ، ذکر تاریخ ، مبلغ مورد تعهد و سایر موارد می باشد .

در صورتی که این شرایط ، رعایت نشود، سفته ، به یک سند عادی تبدیل شده و اعتبار خود را به عنوان یک سند تجاری ، از دست  داده و فاقد اعتبار میباشد.

 برای محاسبه نرخ خرید سفته اینترنتی و حضوری ، در سال 1401،  ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که نحوه تعیین قیمت سفته بانکی در سال ۱۴۰۱ چگونه  است ؟

به طور کلی ، قیمت سفته را مجلس شورای اسلامی ، تعیین و تصویب می کند و سپس ، طی بخشنامه ای به بانکها و سازمان ها و افراد  اعلام عمومی می نماید .

در سال 1401​ ، نرخ قیمت تهیه سفته بانکی ، بدین صورت می باشد که  : به ازای هر یک میلیون تومان سفته ، 500 تومان  میبایست هزینه شود .

یعنی ، چنانچه شخصی ، قصد خرید یک برگه سفته ، با مبلغ اسمی 10 میلیون تومان را داشته باشد ، باید بر اساس قیمت سفته بانکی در سال ۱۴۰۱ ، مبلغ 5000 تومان بپردازد .

کافینت اینترنتی آی آر وب در فرمول ذیل امکان محاسبه آنلاین مبلغ خرید سفته را برای شما کاربران عزیز فراهم نموده است .

وام تا  100 میلیون تومانی 18 ماهه برای خرید لوازم خانگی 
بدون مراجعه به بانک و بدون ضامن برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی 

نقل و انتقال امتیاز وام بانک رسالت 

برای محاسبه قیمت خرید سفته کافیست در فرم زیر مبلغ کل تعهد را وارد نمائید :

قیمت سفته در سال 1401
خرید امتیاز وام بانک رسالت
امتیاز وام بانک رسالت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این هکر ۳۱ ساله روسی، مدیر بدنام‌ترین گروه باج‌افزار تاریخ است / عکس


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، سرانجام هویت مدیر یکی از بدنام‌ترین گروه‌های باج‌افزاری تاریخ، یعنی LockBit شناسایی شد. پلیس‌ آمریکا و بریتانیا اعلام کردند که «دیمیتری یوریویچ خروشف»، ۳۱ ساله، تبعه روسیه، با نام مستعار LockBitSupp، مدیر گروه باج‌افزاری LockBit است. وزارت امور خارجه آمریکا ۱۰ میلیون دلار جایزه برای دستگیری خروشف تعیین کرده است.

براساس گزارش CNBC، گروه Lockbit در برخی مواقع پرکارترین گروه باج‌افزار جهان بوده که بیش از ۲۰۰۰ قربانی را هدف قرار داده و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را به‌سرقت برده است. قربانیان شامل افراد عادی، مشاغل کوچک، شرکت‌های چند ملیتی، بیمارستان‌ها، مدارس، سازمان‌های غیرانتفاعی، زیرساخت‌های حیاتی، سازمان‌های دولتی و مجریان قانون بودند.

در این صورت می‌توانند ۱۰میلیوندلار جایزه بگیرید!

شناسایی مدیر پرکارترین گروه باج‌افزار جهان

براساس داده‌های موجود، این گروه همچنین بیش از ۱۰۰ بیمارستان و شرکت‌های مراقبت‌ بهداشتی ازجمله یک بیمارستان کودکان را هدف قرار داده است. در مورد بیمارستان کودکان، LockBit گفت که این حمله یک اشتباه از سوی شریک آن بوده و رمز موردنظر برای بازکردن قفل فایل‌ها را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، به گفته مقامات این گفته‌ها دروغ بود و رمزها به‌درستی کار نکردند.

اکنون دادستان‌های فدرال آمریکا اعلام کردند که دیمیتری یوریویچ خروشف به اتهام ایجاد، توسعه و مدیریت گروه باج‌افزار LockBit متهم شده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری خروشف شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. وزارت خزانه‌داری همچنین تحریم‌هایی را علیه خروشف اعمال و تمام دارایی‌های او در ایالات‌متحده را مسدود کرده است.

گروه LockBit از سال ۲۰۲۰ فعال بوده و به گفته آژانس امنیت سایبری ایالات‌متحده (CISA) باج‌افزار این گروه در سال ۲۰۲۲ بیشترین فعالیت را داشته است. یوروپل که در عملیات اخیر مشارکت داشت، در بیانیه‌ای گفت که مقامات اکنون بیش از ۲۵۰۰ کلید رمزگشایی دارند که می‌تواند به قربانیان کمک کند تا قفل داده‌هایی را که قبلاً توسط این گروه رمزگذاری شده بودند، باز کنند.

خروشف که با نام‌های LockBitSupp ،LockBit و Putinkrab نیز شناخته می‌شود، در یک کیفرخواست ۲۶ موردی در دادگاه ایالات‌متحده متهم شد که براساس آن شخصاً حداقل ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه از قربانیان به‌دست آورده است.

Û²Û²Û·Û³Û²Û³



لینک منبع

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ازهمه تهدید می‌کند


تینا مزدکی: مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی آوریل احتمالا VPN شما را از کار می‌اندازد؛ به نظر می‌رسد اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد آن است که تا اطلاع ثانوی، این به‌روزرسانی را نادیده بگیرید!

در ابتدا Bleeping Computer گزارش داده بود که این به‌روزرسانی ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما گزارش‌های کاربران در Reddit متفاوت است، برخی از کاربران می‌گویند که VPN‌های آن‌ها پس از به‌روزرسانی همچنان کار می‌کند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که اتصال آن‌ها قطع شده است. به گفته مایکروسافت، این شرکت در حال حل کردن این مشکل است و به زودی به روزرسانی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را ارائه نکند، همچنان راه‌حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با لغو نصب همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به این مشکل گفت که از مایکروسافت می‌خواهد، امنیت کاربران را اولویت اول خود قرار دهد.

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ازهمه تهدید می‌کند

حداقل یکی از کاربران در Reddit ادعا کرده است که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN این مشکل را برایش حل کرده است، بنابراین ممکن است شما هم بتوانید قبل از انجام هرکار دیگری این راه را نیز امتحان کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌روزرسانی خود را حذف کنید، مایکروسافت به شما کمک می‌کند. این شرکت در یادداشت‌های خود نوشت:« برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با نام بسته LCU اقدام کنید.» لازم به ذکر است که می‌توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.

منبع: engadget

ÛµÛ´Û³Û²Û³



لینک منبع

تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان



آی‌تی آنالیز نوشت: جزییات گزارش آماری سازمان رگولاتوری نشان می‌دهد، در فصل بهار سال قبل همراه اول با مجموع نزدیک به ۷۸٫۵ میلیون مشترک فعال و افزایش نزدیک به ۲۵ هزار مشترک فعال، توانست ضریب نفوذ خود را به ۹۲٫۵۹ درصد رسانده و در مجموع سهم بازار خود را به ۵۳٫۰۹۳ درصد برساند.
در همین مقطع یعنی فصل بهار ۱۴۰۲ اما اپراتور دوم کشور ایرانسل با مجموع نزدیک به ۶۴میلیون کاربر، در اتفاقی عجیب که دلیل آن روشن نیست با کاهش بیش از ۵۴۰هزار مشترک فعال مواجه شد و در نهایت با ضریب نفوذ ۷۵درصدی، (۱۷درصد کمتر از همراه اول) در مجموع ۴۳٫۱۲۹ درصد از سهم بازار مشترکان موبایل را به خود اختصاص داد.
در همین حال اما اپراتور سوم یعنی رایتل نیز سیر نزولی و معمول خود را طی کرد و با مجموع بیش از ۵٫۵ میلیون مشترک، ۶٫۵۹ درصد ضریب نفوذ، ریزش بیش از ۱۹ هزار مشترک و بیش از ۳ درصد از سهم بازار، فصل بهار سال قبل را پشت سر گذاشت.
با ورود به فصل تابستان اما پیشتازی همراه اول در تمامی شاخص‌های مشترکان، ضریب نفوذ و سهم بازار ادامه یافت و به این ترتیب تعداد مشترکان فعال همراه اول به بیش از ۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک رسید. نکته قابل توجه آن است که در این مقطع همراه اول با رکوردی جهشی توانسته بیش از ۸۹۵ هزار مشترک فعال را به شبکه خود اضافه کند و به این ترتیب ضریب نفوذ خود را به ۹۳٫۶۴ درصد و سهم بازارش را نیز به ۵۳٫۱۴۶ درصد افزایش دهد.
ایرانسل نیز در تابستان سال قبل ریزش عجیب کاربران خود را جبران کرد و با بیش از ۷۶۸ هزار مشترک فعال، مجموع مشترکان خود را به نزدیک ۷۵ میلیون مشترک رساند و در نهایت ضریب نفوذ بیش از ۷۶ درصدی و سهم بازار ۴۳٫۲۰۰ درصدی را از آن خود کند. به این ترتیب میانگین سهم بازار فصل‌های بهار و تابستان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که نه تنها پیشتازی همراه اول در سهم بازار از ایرانسل ادامه یافته بلکه از نظر تعداد مشترکان فعال نیز همراه اول فاصله بیشتری از ایرانسل پیدا کرده است.
رایتل نیز در قیاس فصل بهار و تابستان سال ۱۴۰۲ کماکان سیر نزولی خود را در تمامی شاخص‌ها ادامه داده و با افت مشترکان، ضریب نفوذ و سهم بازار مواجه شده است.



لینک منبع